Stručni skup "Inkluzija djece s teškoćama u razvoju u redovne osnovne škole - iskustva goranskih škola
U petak 21. veljače Osnovna škola Ivanke Trohar ugostila je psihologe, pedagoge i stručnjake edukacijsko – rehabilitacijskog profila na stručnom skupu o inkluziji djece s teškoćama u razvoju u redovne osnovne škole s posebnim osvrtom na iskustva goranskih škola. Stručni skup organizirala je Osnovna škola Ivanke Trohar zajedno s Općinom Fužine, a bio je i dio programa manifestacije „Rijeka psihologije“. Na samom početku okupljenima su se obratili načelnik općine Fužine David Bregovac, ravnateljica škole Jasna Štimac i predsjednik Vijeća učenika Dominik Čebuhar zaželjevši im puno uspjeha u radu. Uslijedilo je uvodno izlaganje glavne organizatorice skupa psihologinje Renate Lisac u kojem je naglašeno povećanje broja djece s teškoćama u razvoju na području Gorskog kotara u posljednjih šest godina. Početak stručnog skupa bio je rezerviran za predstavljanje novih stručnih suradnica koje rade s djecom s teškoćama na području Gorskog kotara. Jelena Mance – Ljubobratović izložila nam je svoja iskustva u radu s djecom s teškoćama kao edukacijski rehabilitator, a logopedinja Maja Dragoslavić približila nam je djelatnost logopedskog kabineta udruge Ž.A.R. iz Delnica. O radu s djecom predškolskog uzrasta koja pate od razvojnih teškoća govorila nam je psihologinja Ivona Topić Rački. Paralelno s ovim izlaganjima krenula je i prva radionica na kojoj nam je profesorica Dubravka Anka Veršić predstavila dva mladića s Aspergerovim sindromom. Oni su nam ispričali što sve rade na radionicama kojima je cilj pomoći im da se što bolje uklope u svoje razredne sredine.
U drugom dijelu stručnog skupa bilo je riječi o službi rane intervencije kao pomoći djeci s teškoćama u razvoju. Specijalistica za ranu intervenciju Ivanka Pejić iz Rijeke govorila je o programu rane intervencije za djecu s poremećajima iz spektra autizma na području grada Rijeke i Primorsko – goranske županije.
Stručni skup je nastavljen s tematikom suradnje između roditelja, učenika, nastavnika i stručnih suradnika na odgoju i obrazovanju djece s teškoćama u razvoju koja pohađaju redovne škole. Psihologinja Renata Lisac izložila je rezultate istraživanja „Socijalna uključenost djece s teškoćama u razvoju u svoj razredni odjel“, provedeno u OŠ Rudolfa Strohala Lokve, OŠ Ivanke Trohar Fužine i OŠ Mrkopalj. Svoje iskustvo rada s učenicima s teškoćama s nama je podijelila i učiteljica razredne nastave Božana Blašković iz Mrkoplja naglasivši kako se često morala sama snalaziti u njoj posve novim okolnostima i kako bi suradnja sa svim sudionicima ovog procesa trebala biti puno bolja i kvalitetnija. Svoja iskustva „iz razreda“ s nama su podijelile i učiteljice Marija Tomić i Bruna Mihelčić naglašavajući kako ponekad postoji problem kod dijela roditelja koji ne prihvaćaju potrebu rane intervencije kod svoje djece što sa sobom veže mnoge kasnije probleme.
Svoja pozitivna iskustva s inkluzijom u Gorskom kotaru iznijela je majka mladića s posebnim potrebama iz Delnica Mirjana Miler.
Nakon ručka i kraće pauze nastavili smo s zanimljivim radionicama. Djelatnica Centra za odgoj i obrazovanje, edukacijski rehabilitator Dina Dežmar govorila je o korištenju pasa u psihoterapeutskim intervencijama, pogotovo nakon velikih psihičkih trauma. Skupu se predstavila i nevladina udruga „Ocean znanja“ sa svojim projektom za mlade RE-MO-VE kojem je cilj spriječiti pojavu tzv. burn-out sindroma (izgaranje na radnom mjestu) kod mladih profesionalaca.
Na samom kraju ovog vrlo aktualnog i korisnog stručnog skupa bilo je vrijeme za zaključke. Na okruglom stolu u razgovoru s Dubravkom Veršić i Ivankom Pejić nazočni su došli do zaključka o potrebi rane intervencije za sve veći broj djece s ozbiljnim teškoćama u razvoju na području Gorskog kotara. Također , zaključilo se kako je Gorskom kotaru potrebna kompletna stručna služba u svim vrtićima i školama, tim rane intervencije sa stručnjacima raznih profila i poseban razredni odjel za učenike s velikim teškoćama. Ljudi koji rade na inkluziji na području Gorskog kotara se nadaju kako će ovi apeli potaknuti odgovorne u sustavu da još više ulože u poboljšanje postojećeg stanja.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |